Wyszukaj w katalogu

Polecane firmy
Cymex Klimatyzacja

Cymex Klimatyzacja

Alnor Systemy Wentylacji Sp. z o.o.

Alnor Systemy Wentylacji Sp. z o.o.

ELECTROLUX POLAND Sp.z o.o.

ELECTROLUX POLAND Sp.z o.o.

Poleć nas innym
7. edycja Targów WorldHotel zakończona
(2014-10-20)

 


wordhotel.jpg

ZakoÅ„czyÅ‚y siÄ™ 7. MiÄ™dzynarodowe Targi Wyposażenia Obiektów Noclegowych WorldHotel 2014. W dniach 17-19 wrzeÅ›nia ponad 130 wystawców prezentowaÅ‚o swojÄ… ofertÄ™, a przedstawiciele branży skorzystali ze szkoleÅ„ i konferencji.

Targi WorldHotel to impreza skierowana do sektora hotelarskiego. Znaczenie tego wydarzenia gospodarczego podkreÅ›liÅ‚ w swym przemówieniu Janusz PiechociÅ„ski, Wicepremier i Minister Gospodarki, pod którego Patronatem Honorowym odbyÅ‚y siÄ™ targi. Premier wyraziÅ‚ zadowolenie, iż na Targach WorldHotel widoczna byÅ‚a siÅ‚a polskiego przemysÅ‚u meblarskiego oraz potencjaÅ‚ polskich wyrobów regionalnych.

Uroczyste otwarcie i wyniki konkursów

Uroczystego otwarcia targów oraz przeciÄ™cia wstÄ™gi dokonali Janusz PiechociÅ„ski - Wicepremier i Minister Gospodarki; RafaÅ‚ Szmytke - prezes Polskiej Organizacji Turystycznej; Ireneusz WÄ™gÅ‚owski - prezes Izby Gospodarczej Hotelarstwa Polskiego oraz Urszula PotÄ™ga - prezes firmy MT Targi Polska, organizatora Targów WorldHotel.

Podczas ceremonii rozstrzygniÄ™to konkurs o nagrodÄ™ Ministra Gospodarki na najbardziej przedsiÄ™biorczÄ… firmÄ™, eksportera i innowatora 7. MiÄ™dzynarodowych Targów Wyposażenia Obiektów Hotelowych WorldHotel 2014. ZwyciÄ™zcami sÄ…: FAMEG sp. z o.o. za kolekcjÄ™ mebli giÄ™tych (I miejsce) oraz KOMAT MieczysÅ‚aw KozÅ‚owski za ciÄ…gi wydawcze (II miejsce).


WrÄ™czono również nagrody laureatom konkursu na najlepszÄ… ofertÄ™ „The Best of WorldHotel 2014”. W kategorii „Wyposażenie hotelu i infrastruktury okoÅ‚ohotelowej” nagrodÄ™ gÅ‚ównÄ… otrzymaÅ‚a Saint-Gobain Construction Products Polska sp. z o.o. za RIGIPS PRO Aku
- Å›ciany akustyczne w systemie suchej zabudowy, a wyróżnienia wrÄ™czono firmom: METZLER sp. z o.o. za skÅ‚adanÄ… podÅ‚ogÄ™ tanecznÄ… ARGENTINO oraz Quadriga Poland za „COCO TM”. W kategorii „UrzÄ…dzenia i sprzÄ™t dla gastronomii hotelowej” gÅ‚ówna nagroda powÄ™drowaÅ‚a do Rational sp. z o.o. za SelfCookingCenter® 5 Senses - piec konwekcyjno-parowy, zaÅ› na wyróżnienie zasÅ‚użyÅ‚a Gastromedia sp. z o.o. za cyrkulator Sous Vide Julabo. W ostatniej konkursowej kategorii „Nowe technologie w zarzÄ…dzaniu hotelem” nagrodÄ™ gÅ‚ównÄ… przyznano abiLine sp. z o.o. sp. k. za recepcjÄ™ samoobsÅ‚ugowÄ… ABLCheck in.

Biznesowe śniadanie

Pierwszego dnia targów odbyÅ‚o siÄ™ biznesowe Å›niadanie dla prezesów i dyrektorów najwiÄ™kszych hoteli w Polsce pt. „Co dalej z opÅ‚atami za korzystanie z utworów muzycznych i filmowych w hotelach? Aktualna sytuacja prawna zwiÄ…zana ze zÅ‚ożeniem przez Konsorcjum IGHP wniosku do sÄ…du o unieważnienie tabeli stawek wynagrodzeÅ„ za odtwarzanie utworów i przedmiotów praw pokrewnych”. Na zaproszenie firmy MT Targi Polska i Izby Gospodarczej Hotelarstwa Polskiego przybyÅ‚o wielu goÅ›ci. Podczas spotkania ustalono, że IGHP podejmie negocjacje z organizacjami zbiorowego zarzÄ…du w zakresie: wielkoÅ›ci opÅ‚at we wniosku o zatwierdzenie nowych tabel wynagrodzeÅ„, uzgodnienia zasad zakoÅ„czenia trwajÄ…cych sporów oraz zawarcia branżowego porozumienia regulujÄ…cego przejÅ›ciowo stawki opÅ‚at i zasady spÅ‚aty zalegÅ‚oÅ›ci w tantiemach na czas do zatwierdzenia nowych tabel.

Różnorodność oferty

WÅ›ród wystawców Targów WorldHotel znaleźli siÄ™ producenci i dystrybutorzy produktów przeznaczonych dla sektora hotelarskiego. DziÄ™ki szerokiej ofercie m.in. podÅ‚óg, drzwi, mebli, tkanin i tekstyliów można byÅ‚o wyposażyć każdy obiekt od podÅ‚ogi po sufit oraz zaprojektować i umeblować zaplecze restauracji. UwagÄ™ odwiedzajÄ…cych przykuwaÅ‚y ekspozycje, na których prezentowano ozdobne donice, designerskie lustra oraz szeroki wachlarz kosmetyków hotelowych. NowoczesnoÅ›ciÄ… przyciÄ…gaÅ‚y infokioski oraz aplikacje internetowe bÄ™dÄ…ce przewodnikami po okolicach obiektu hotelowego, z powodzeniem zastÄ™pujÄ…c papierowe katalogi i ulotki. WÅ›ród innowacyjnych rozwiÄ…zaÅ„ wyróżniaÅ‚ siÄ™ system uzdatniajÄ…cy wodÄ™, która zabutelkowana może być oznaczana wÅ‚asnÄ… markÄ…, nowoczesne sauny oraz przyjazny dla Å›rodowiska preparat do usuwania Å›niegu i lodu. Można byÅ‚o zapoznać siÄ™ również z ofertÄ… takich urzÄ…dzeÅ„, jak np. belownice i prasy uÅ‚atwiajÄ…ce gospodarkÄ™ odpadami.  

 

Jakość kontaktów

Wystawcy docenili fakt, że Targi WorldHotel dajÄ… możliwość dotarcia do zarzÄ…dzajÄ…cych obiektami noclegowymi, nawiÄ…zania wartoÅ›ciowych kontaktów, których efektem sÄ… konkretne zapytania ofertowe, a nastÄ™pnie kontrakty. PodkreÅ›lali, że targi odwiedzili managerowie poszukujÄ…cy okreÅ›lonych produktów i rozwiÄ…zaÅ„. Wystawcy dodawali również, że kluczem do sukcesu obecnoÅ›ci na targach jest dobre przygotowanie.

 

Firma Fameg zaprezentowaÅ‚a na targach nowÄ… liniÄ™ mebli. – Na WorldHotel istotne byÅ‚o dla nas spotkanie siÄ™ z obecnymi klientami oraz potencjalnymi kontrahentami. PrzeprowadziliÅ›my wiele obiecujÄ…cych rozmów. ChcieliÅ›my również pozyskać bezpoÅ›rednie opinie o naszej marce i wzmocnić wizerunek firmy. Cel przerósÅ‚ nasze najÅ›mielsze oczekiwania – powiedziaÅ‚a Anna Pietras, kierownik sprzedaży kontraktowej spóÅ‚ki Fameg. – Stoisko naszej firmy, jak i zaprezentowane produkty cieszyÅ‚y siÄ™ niezwykÅ‚ym zainteresowaniem. W moim odczuciu wyróżnialiÅ›my siÄ™ na tle pozostaÅ‚ych ekspozycji ze wzglÄ™du na oryginalnÄ… formÄ™, nowoczesność i Å›wieżą stylistykÄ™ podkreÅ›liÅ‚a.

 

Firma Sauna Line po raz pierwszy goÅ›ciÅ‚a na Targach WorldHotel. Jak mówi Wojciech Stanosz, czÅ‚onek zarzÄ…du firmy, zainteresowanie prezentowanÄ… na targach ofertÄ… byÅ‚o duże, szczególnie ze strony managerów wiÄ™kszych obiektów. – Już po dwóch dniach targów pozyskaliÅ›my ponad 30 kontaktów od potencjalnie zainteresowanych kontrahentów, gÅ‚ównie osób decyzyjnych w obiektach spa & wellness – podsumowaÅ‚ Wojciech Stanosz.

 

Z kolei strategia fabryki materacy Janpol zakÅ‚ada, że firma wystawia siÄ™ w Polsce tylko raz w roku na targach dla sektora hotelarskiego. – Z tego powodu wybieramy tÄ™ najlepszÄ… imprezÄ™, a jest to WorldHotel - najwiÄ™ksze i najbardziej prestiżowe targi w Polsce – powiedziaÅ‚ Damian Kniejski, dyrektor dziaÅ‚u hoteli firmy Janpol. – To targi dla profesjonalistów. Jakość nawiÄ…zanych tu kontaktów ma kluczowe znaczenie. Po targach mamy ich zawsze sporo, choć nie od razu można powiedzieć ile z nich przeÅ‚oży siÄ™ na zamówienia i realizacje – dodaÅ‚.

Zadowolenie wyraziÅ‚ również Piotr StÄ™pnik, dyrektor sprzedaży z Vivreau Green Clean, dystrybutora marki Vivreau, systemów wÅ‚asnej wody do hoteli i restauracji. – To bardzo udana edycja targów. NawiÄ…zane kontakty z przedstawicielami 4- i 5-gwiazdkowych hoteli i restauracji z caÅ‚ej Polski z pewnoÅ›ciÄ… przerodzÄ… siÄ™ w kontrakty. RozmawialiÅ›my także z przedstawicielami mediów i blogerami, nasze stoisko zdecydowanie zwracaÅ‚o na siebie uwagÄ™ – powiedziaÅ‚ StÄ™pnik.

Podobnego zdania byÅ‚ Mariusz CichoÅ„, prezes zarzÄ…du Spot-light, producent oÅ›wietlenia. – W zeszÅ‚ym roku byliÅ›my tu pierwszy raz. WyciÄ…gnÄ™liÅ›my wnioski, poznaliÅ›my specyfikÄ™ klientów i w tym roku wykorzystaliÅ›my naszÄ… obecność jeszcze lepiej. Przyszli do nas zarówno dotychczasowi klienci, jak i nowi. Przed targami sami ich zapraszaliÅ›my, aby tutaj podomykać tematy – stwierdziÅ‚ Mariusz CichoÅ„.

ZależaÅ‚o nam, żeby pokazać na targach najnowsze realizacje firmy i nowoÅ›ci ofertowe. Zainteresowanie inwestorów hotelarskich i restauracyjnych byÅ‚o duże, choć najbliższe póÅ‚rocze bÄ™dzie weryfikowaÅ‚o naszÄ… obecność na targach – powiedziaÅ‚ z kolei MichaÅ‚ ZaÅ‚uska, dyrektor ds. kontraktu firmy Paged.

Daria Wassermann, marketing manager z firmy Newmor także przyznaÅ‚a, że Worldhotel to ważne miejsce spotkaÅ„ inwestorów i wystawców. – Na targach pokazaliÅ›my nowoÅ›ci w zakresie wykoÅ„czenia Å›cian i podÅ‚óg. MajÄ…c na uwadze potrzeby naszych klientów zaprezentowaliÅ›my produkty wpisujÄ…ce siÄ™ w standardy obiektów, w których liczÄ… siÄ™ sprawdzone, nowoczesne i trwaÅ‚e materiaÅ‚y wykoÅ„czeniowe – powiedziaÅ‚a.

Praktyczna wiedza od ekspertów

Dużym zainteresowaniem cieszyÅ‚y siÄ™ warsztaty i szkolenia. Pierwszego dnia w ramach Akademii Hotelarza odbyÅ‚y siÄ™ dwa szkolenia wspóÅ‚organizowane przez firmÄ™ doradczÄ… Horwath HTL: „Efektywne inwestowanie w obiekt hotelowy” oraz „Promocja hotelu 2014/2015 - trendy i prognozy”. WedÅ‚ug Janusza Mitulskiego, partnera w branżowej firmie doradczej Horwath HTL, inwestorzy hotelowi chcÄ… być dobrze przygotowani do realizacji swoich projektów. – Informacje dostÄ™pne w Internecie nie zastÄ…piÄ… kontaktu z ekspertem. Każdy projekt hotelowy jest inny i wymaga innego spojrzenia. Podczas naszych spotkaÅ„ prezentujemy praktyczne przykÅ‚ady oraz tÅ‚umaczymy inwestorom skutki pewnych dziaÅ‚aÅ„ lub ich zaniechania – dodaÅ‚ Janusz Mitulski.

18 wrzeÅ›nia przedstawiciele Fundacji Integracja poprowadzili konferencjÄ™ pt. „DostÄ™pność obiektów hotelarskich dla osób z niepeÅ‚nosprawnoÅ›ciami - rozwiÄ…zania architektoniczne i techniczne”. Dyrektor Tomasz Wasielewski zauważyÅ‚, że przedsiÄ™biorcy z branży hotelarskiej coraz bardziej zdajÄ… sobie sprawÄ™, że warto powalczyć o klientów niepeÅ‚nosprawnych, gdyż ta grupa aktywizuje siÄ™ i coraz wiÄ™cej podróżuje. – LiczÄ™ na to, że nasze wystÄ…pienie pomoże otworzyć siÄ™ branży hotelarskiej na Å›rodowisko osób niepeÅ‚nosprawnych i pokaże, że koszty, które trzeba ponieść, mogÄ… siÄ™ znacznie zwrócić. Dodatkowo przyniesie to także efekt wizerunkowy. ZachÄ™camy do zmian, a nasz udziaÅ‚ tutaj ma na celu pokazać, iż nie jest to trudne, za to na pewno opÅ‚acalne – zachÄ™caÅ‚ Tomasz Wasielewski.

Do ostatniego miejsca byÅ‚a wypeÅ‚niona sala, w której odbywaÅ‚y siÄ™ warsztaty pt. „Hotel w Internecie - nowoczesne kanaÅ‚y komunikacji i sprzedaży online”. – WÅ›ród sÅ‚uchaczy najwiÄ™kszym zainteresowaniem cieszyÅ‚y siÄ™ nowinki w zakresie oprogramowania komputerowego wspierajÄ…cego recepcjÄ™ i dziaÅ‚ sprzedaży w hotelu. Widać, że przy okazji targów hotelarze oczekujÄ… możliwoÅ›ci poszerzenia swojej wiedzy i zapoznania siÄ™ z nowoÅ›ciami na rynku – powiedziaÅ‚ Piotr SaÅ‚uda, new business development manager w Grupie eholiday.pl. – AnalizowaliÅ›my też strony internetowe hoteli i staraliÅ›my siÄ™ podpowiedzieć najlepsze rozwiÄ…zania – tak podsumowaÅ‚ praktyczne porady, jakie zostaÅ‚y przekazane uczestnikom spotkania.

Drugiego dnia odbyÅ‚ siÄ™ także cykl wykÅ‚adów pt. „ZarzÄ…dzanie finansami w hotelu”, „Finanse obiektu hotelarskiego (w fazie preopeningu i dziaÅ‚alnoÅ›ci operacyjnej)” oraz „Uniform System of Accounts for Lodging Industry (USALI) - dlaczego takie ważne dla wÅ‚aÅ›cicieli hoteli” poprowadzony przez firmÄ™ PROJEKT HOTEL.

Firmy Social WiFi, Sales Manago oraz OpenCard poprowadziÅ‚y z kolei seminarium pt. „Wykorzystanie innowacyjnych narzÄ™dzi w hotelarstwie. Jak dbać o goÅ›ci, zwiÄ™kszać przychody i obniżać koszty prowadzenia hotelu", które przyciÄ…gnęło wielu sÅ‚uchaczy. Oprócz dużej porcji aktualnej wiedzy organizatorzy zadbali o to, aby na przykÅ‚adzie gry pokazać, w jaki sposób warto angażować klientów.

Kawiarnia i pokazy kulinarne

Dużym zainteresowaniem cieszyÅ‚a siÄ™ pokazowa „Letnia Kawiarnia Hotelowa”. Wspólne przedsiÄ™wziÄ™cie firm zwiÄ…zanych z sektorem kawowym miaÅ‚o pokazać, że w dowolnym miejscu w plenerze bÄ…dź wewnÄ…trz można zaprojektować takÄ… przestrzeÅ„ i wyposażyć jÄ… we wszystkie niezbÄ™dne elementy. PodstawÄ… jest dobra Å›wieżo palona kawa, ciekawe napoje, pyszne sÅ‚odkoÅ›ci oraz profesjonalny sprzÄ™t.

Wielu zwiedzajÄ…cych przyglÄ…daÅ‚o siÄ™ pokazom kulinarnym prowadzonym przez Artura Åšwierżewskiego, szefa kuchni i czÅ‚onka Klubu Szefów Kuchni oraz zaproszonych przez niego goÅ›ci. Dania szykowane na bazie dziczyzny i darów lasu kusiÅ‚y zapachami i smakowaÅ‚y wybornie. Szef kuchni zachÄ™caÅ‚ do wprowadzenia dziczyzny do menu, ponieważ to jedyne dostÄ™pne na rynku miÄ™so, które jest w 100% naturalne. – Jest zdrowsze i chudsze od miÄ™sa zwierzÄ…t hodowlanych. Zawiera maÅ‚Ä… ilość cholesterolu, nie uczula, nie jest skażone chemiÄ…, a do tego jest odżywcze, ma szlachetny smak i niepowtarzalny aromat – powiedziaÅ‚ Artur Åšwierżewski. PrzekonywaÅ‚ także, że przyrzÄ…dzanie dziczyzny wcale nie jest skomplikowane i warto, aby na staÅ‚e zagoÅ›ciÅ‚o w kartach daÅ„ restauracji.

Kontakt PR:

Joanna Kuźma, Lawenda Public Relations, 

joanna@lawendapr.com, tel. 502 096 072

Agnieszka Kuźma-Filipek, Lawenda Public Relations,

agnieszka@lawendapr.com, tel. 601 99 10 89

Ewa Prochowicz, koordynator działu marketingu, MT Targi Polska,

eprochowicz@mttargi.pl, tel. 22 529 39 26

MT Targi Polska to jeden z wiodÄ…cych w Polsce i najwiÄ™kszy na rynku warszawskim organizator imprez targowych. Firma organizuje 7 imprez wystawienniczych, które rocznie gromadzÄ… ponad 2000 wystawców i 80 000 zwiedzajÄ…cych. W kalendarium znajdujÄ… siÄ™ targi, które bardzo dobrze znane sÄ… za granicÄ…, a w Polsce zyskaÅ‚y miano najważniejszych wydarzeÅ„ targowych. SÄ… to: EuroGastro, EuroLab, CrimeLab, TT Warsaw, Lato, WorldHotel oraz Infrastruktura.

klimatyzacje_rgb1.png

WspóÅ‚praca Medialna